Friday, April 3, 2009

Pakatan must disassociate itself from Hindraf

From Malaysiakini.com/letters

Anak Bangsa Malaysia | Apr 3, 09 4:24pm
I refer to the Malaysiakini report, Hindraf to back PKR's Manikumar.
Hindraf has disgraced itself by acting like a spoilt brat in Bukit Selambau just because PKR did not choose the Hindraf coordinator as their candidate.
For a movement which is supposedly apolitical, Hindraf leaders now want political rewards and positions for themselves.
Bukit Selambau is a mixed seat with 50% Malays, 30% Indians and 20% Chinese. To have any chance of winning, a candidate must garner the support of all races, not just the Indians.
For PKR to field a Hindraf man would be a disaster as the 70% of the non-Indians have no reason to vote for the representative of an ethnocentric movement with a one-race agenda.
Knowing that the Bukit Selambau by-election is an acid test for Samy Vellu which will determine whether the MIC strongman’s political fortunes rise or fall, Hindraf still insists on not assisting in a PKR win.
If MIC’s candidate wins this by-election, it will give Samy Vellu a new lease of political life but Hindraf will cheer his victory just to spite Anwar while the Indian community will be the loser.
Compare Hindraf’s attitude with Nicholas Bawin who still works tirelessly for a PKR win in Batang Ai even though he was not selected as candidate despite being the frontrunner.
This is a man who cares about his community more than personal rewards for himself unlike the self-serving leaders of Hindraf.
Hindraf’s self-serving attitude is best illustrated by the Hindraf Penang deputy coordinator’s statement that Indians continue to be marginalised under the Pakatan Rakyat states which he justified by saying:
‘Only in Perak, some Hindraf leaders were appointed as members of village committees and municipal councillors. But no Hindraf leaders or supporters were appointed to any position in other Pakatan states’.
Apparently, to satisfy Hindraf’s criteria, only Hindraf Indians appointed to positions of power and responsibility count, not any ordinary Indian.
So V Sivakumar as Perak assembly speaker or Dr D Jayakumar as Selangor exco member don’t count because they are not from Hindraf.
Seeing everything through a racial lens is bad enough but Hindraf now wants to go one step further and see everything through a Hindraf racial lens.
It is obvious that Hindraf is another MIC in the making, championing personal advancement instead of the Indian community.
This sort of attitude just makes me sick. Pakatan Rakyat should speedily disassociate itself from Hindraf as a movement with a racist one-race agenda has no place in its vision of a new colour-blind Malaysia.
In any case, Hindraf is a floundering organisation with little influence left as the results of the Bukit Selambau by-election will show.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Only now people realise the true colours of people associated with Hindraf and Makkal Sakhti. 
They are racist and selfish bunch of losers who have no ability to think rationally. They believe in being pampered and wants government to spoon feed them to the extend that they do not want Indians to work hard. 
Anwar, knowing their foolishness, took advantage in the last general elections and now must have regretted that they are nothing but bunch of selfish racist who does not subscibe to PKR's so-called multi-racial approach. 
Anwar should also realise that the Indian bunch in PKR, who are sympathetic to Hindraf, are no better. These people, like Kalaivanar, wants nothing but positions and status, and eventually money. They are no different from jokers from MIC. 
With so many independent in Bukit Selambau, expect PKR votes to be taken away and BN may benefit. V Arumugam, the former ADUN, did not do much there, so there's not much track record to speak of. 
Now that Najib has decided to release two of the more harmless of the Hindraf 5, let's see how Hindraf and Anwar reacts. 
For first timers, do read my take on Hindraf here, here and here

5 comments:

Anonymous said...

Balan,
I totally agree with you and the Malaysiakini letter writer.

Anonymous said...

I believe that we should fight for every races in Malaysia regardless of which political camp they are coming from.

Hindraf group is a disgraced to Indian community in Malaysia as they only fight for their race.

JohnR

Anonymous said...

UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.


PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?


Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'"Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,


UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.


UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,


UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,


UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,


memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,


Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..


UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.memang celaka sial lah...


UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,


hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.


UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!


Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.


hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.


Tak lama lagi malaysia akan jadi seperti singapore dan hong kong di bawah PAS dan PKR yang dimunipulasikan oleh DAP...


Jangan tak percaya ...Lihatlah dalam masa 10 - 15 tahun lagi...


Dan Amerika serta Yahudi adalah Pernasihat Utama Negara disokong oleh Mr. Anu-war...

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/04/umno-celaka.html
----------------------------------
see this is another guy in same category with you. a guy who support UMNO n BN. so wats you want to do towards people like him?

gs said...

I have to admit one fact. Whatever said I am of the opinion that Indians are marginalised in Malaysia. Now UMNO knows it needs MCA to survive cos chinese have the money and UMNO needs their money to live on. But Indians fit no where they dont need us and so many things are now happening to show that we are not needed anymore.We are NOT important anymore.The recent cabinet is an example and God knows why that Gerakan fellow is needed again ! Please dont deny the fact that we are marginalised the trust we had on Anwar and the so called Makal Sakthi is fading and I am afraid we wld be like the Tamils of Sri Lanka !MIC played us out !We are helpless

MoneyMatters@Nizam said...

Bro Balan,

And what is HINDRAF? An illegal organisation! I felt hurt when I read their written demands. Seems that they've been marginalised for so long without any benefits for being citizens of Malaysia.Aren't they ?

And what I hated most they have made MALAY as their boogeyman. And yet, Anwar still uphold those buggers for his political ploy.

And laughing again when HINDRAF gave 100 days ceasefire to NAJIB!!! Kah kah kah... If I were Najib, I will put them at an isolated island somewhere in Pacific Ocean. What a fool!